vrijdag 24 januari 2014

Van alles!

Hallo allemaal,

Het gaat weer lekker hier. Wil ik weer es een berichtje het web opgooien, weigert Picasa z'n ding te doen, werkt m'n mini-laptop niet mee en ben ik vervolgens een uur verder voordat ik überhaupt iets getikt heb. Zucht......


Dan maar zonder collage...komt ie!



Het patroon van deze onderzetters vond ik op Pinterest.
Weer eens wat anders met zo'n randje er over heen.



En dit wordt een heerlijke warme kolsjaal. Het garen is van Scheepjes: Roma Big Rainbow.


Ook heb ik weer een nieuw sleutelhangerbeestje gemaakt, dit keer een schaapje. Het patroon vond ik op internet, ik heb het uitgeprint, maar er staat geen webadres bij. Het is van Repeat Crafter Me. Oorspronkelijk bedoeld voor aan een mobiel voor boven een ledikantje. Schatje hè?


En dit is de bolero waar ik het laatst over had. En hiervoor heb ik jullie advies eigenlijk even nodig.

De bolero is gemaakt van een gebreide lap van ongeveer 50 cm . Deze heb ik vervolgens dubbel gevouwen en daarna heb ik de zijkanten een stukje dichtgenaaid (de draden zijn nog niet afgewerkt trouwens). Daarna heb ik langs de rand (aan de onderkant) stokjes gehaakt. Als jullie interesse hebben in het patroon, dan zal ik dat de volgende keer even op m'n blog zetten.




Volgens het originele patroon haak je rondom stokjes. Dit betekent dan ook dat de kraag net zo lang en golvend wordt als de rest. Dit vond ik niet zo mooi. Ik wil liever een strakke kraag. Ik ben op een gegeven moment gestopt met rondom haken en ben toen (hoe leg ik dit nu uit...) het halve rondje verder gaan haken. Dus...zodra je op de helft bent, stoppen en teruggaan. Nu ben ik in principe klaar, maar ik weet even niet hoe ik de voorkant af wil werken.


De achterkant


 
De voorkant

 

En nu.....ik kan het dus open laten.....


Ik kan de 'flapjes' opzij laten en vastzetten zodat ze open blijven......


Of ik kan de flapjes op elkaar leggen en het bijvoorbeeld met een grote knoop vastzetten.

Verder vind ik 'm nog een beetje saai. Dus ik wil 'm ook nog opleuken...iemand nog een leuk idee?

Nou, dat was het eerst weer. Ik wens jullie een fijn weekend!
 
Andina

9 opmerkingen:

  1. Misschien een prachtige sjaalspeld meis (zo een circel met mooie pin) .... dat geeft altijd een mooi effect en is meteen ook een leuke blikvanger!!!

    Ik vind de kraag zo ook veel mooier!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor zover ik er iets van ken, zou ik het met een grote knoop doen en dan opleuken met een grote broche (eventueel ook gehaakt) en telkens in de. Kleur van hetgeen je eronder aandoet. Hopelijk heb je hier wat aan. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat schaapje is zo lief! De col wordt vast heerlijk warm, mooie kleurtjes!
    Ik zou de flapjes van je vest naar buiten slaan en om te sluiten... tsja, daar is zoveel mogelijk; ik zou denk ik kiezen voor een flinke knoop. Het staat je in ieder geval nu al mooi, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie dingen heb je gehaakt. Ik vind het idee van Moos super. Je kunt die cirkels ook omhaken met een leuke kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom eens even kijken, en het ziet er prachtig uit zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pretty coasters and the sheep is really sweet! ♥ Have a sunny day :-)
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Olá amiga, passando para lhe deixar um carinho, e já estou te seguindo,beijokas
    http://www.titacarre.com

    Amigo é coisa para se guardar Debaixo de sete chaves
    Dentro do coração
    Assim falava a canção que na América ouvi
    Mas quem cantava chorou Ao ver o seu amigo partir
    Mas quem ficou, no pensamento voou
    Com seu canto que o outro lembrou
    E quem voou, no pensamento ficou Com a lembrança que o outro cantou
    Amigo é coisa para se guardar No lado esquerdo do peito
    Mesmo que o tempo e a distância digam "não"
    Mesmo esquecendo a canção
    O que importa é ouvir
    A voz que vem do coração
    Pois seja o que vier,
    venha o que vier Qualquer dia,
    amigo, eu volto
    A te encontrar
    Qualquer dia, amigo, a gente vai se encontrar.

    _________Amigo é ____________Amigo é c
    ______Amigo é coisa _______Amigo é coisa pr
    ____Amigo é coisa pra s___Amigo é coisa pra s
    ___Amigo é coisa pra se guardarAmig_______Amig
    __Amigo é coisa pra se guardarAmig_________Amig
    _Amigo é coisa pra se guardarAmigo é _______Amig
    _Amigo é coisa pra se guardarAmigo é cois______A
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pr__Ami
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra s_A
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra se
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra se
    _Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra s
    __Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra
    ____Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa
    ______Amigo é coisa pra se guardarAmigo é c
    _________Amigo é coisa pra se guardarAmi
    ____________Amigo é coisa pra se guar
    ______________Amigo é coisa pra se
    _________________Amigo é coisa
    ___________________Amigo é c
    _____________________Amigo
    ______________________Amig
    _______________________Am

    Tita Carré - crochet

    BeantwoordenVerwijderen

  8. شركة المثالية للتنظيف الشركة الرائدة لجميع خدمات التنظيف بالمنطقة الشرقية - خبراء النظافة الشاملة - خبرة 23 عاما تستطيعون من خلال المثالية للتنظيف الحصول علي افضل خدمات التنظيف ومكافحة الحشرات للمنازل والشقق والفلل والمجالس والمفروشات بجميع مدن ومحافظات المنطقة الشرقية بالمملكة العربية السعودية فتقدم شركة المثالية للنظافة كل ما ليديها من امكانيات وخبرات لخدمة عملائها فهي حقا افضل شركة تنظيف بالمملكة وتوفر لعملاها الخدمات بجميع المحافظات فتوفر

    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
    شركة المثالية للتنظيف بالجبيل
    شركة المثالية للتنظيف بالاحساء

    وتستطيعون ايضا الحصول علي تنظيف شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشراتبجودة ودقة مثالية واسعار رخيصة مع شركة تنظيف منازل بالاحساء المتخصصة في خدمة عملائها بالاحساء علي اكمل وجة

    شركة تنظيف منازل بالاحساء
    شركة تنظيف بالاحساء

    شركة المثالية للتنظيف بالاحساء

    تواصلوا معنا لمعرفة اسعار المثالية للتنظيف بالمنطقة الشرقية وخدماتها المتميزة

    BeantwoordenVerwijderen