vrijdag 20 december 2013

Tutorial kerstballen op canvas

Dag allemaal!
 
Zoals iedereen ben ik ook lekker bezig met kerstfröbelen. Zo maakte ik een kerstballenschilderij.
 
 
 
Men neme een canvasdoek, wat verf, een kwast, 3D lijm (alles van de Action) en een voorraadje kerstballen, het liefst in verschillende maten en kleuren. (ik haalde de ballen bij de Leenbakker, het was 1 doosje).
 
Ik heb het canvasdoek geverfd met witte verf, vervolgens even een tijdje laten drogen.
 
Als het doek goed is gedroogd, pak je een grote kerstbal en lijmt het op een geschikt plekje op het canvasdoek, ik heb het links boven geplaatst. Daarna pak je nog een grote kerstbal en deze plaats je schuin tegenover de andere, meer naar rechts dus.

 
Dan is het een kwestie van de andere ballen er naar jouw smaak en idee op te plakken.

 
Voor het plakken gebruik je 3D lijm. Je kunt dit met een lijmpistool doen, maar aangezien die warm wordt, krijg je van die lijmdraden en dat lijkt niet mooi. Ik gebruikte daarom gewone 3D lijm.

 
Ik heb de 'kroontjes' van de kerstballen af gehaald en vervolgens heb ik de ballen zo gedraaid dat de bovenkant naar beneden gericht is.

 
En dit is dan het resultaat!
 

Ik wens jullie bij deze allemaal fijne feestdagen en een gezond, sprankelend en creatief  2014!

Liefs,
Andina

7 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er mooi,uit. Voor jullie ook fijne feestdagen en een creatief 2014 .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zag hem op FB al voorbij komen ... wow andina zo enorm mooi en leuk gemaakt
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moooooi!!!!

    Hele fijne dagen meisie!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super, heel leuk gedaan!
    Ik wens jou ook heel fijne dagen en een prachtig 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit dus echt heel leuk bedacht. Zo heb je een heel stijlvol kunststuk aan de muur hangen.

    Fijne dagen en al het goeds voor 2014.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Andina! Dit jaar gaat het me niet meer lukken, maar het is wel iets om te onthouden voor volgend jaar.
    Fijne feestdagen en het allerbeste voor 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kei mooi Andina, wat een leuk idee! Ga ik zeker ook proberen. Alvast fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen