vrijdag 22 november 2013

Muizenissen


Sinds vandaag voel ik me eindelijk weer een beetje mens...ziek zijn is niet fijn. Al bijna de hele week ben ik onder de pannen met een bronchitis, waarbij ik de longen uit m'n lijf hoest en inmiddels ook een pijnlijke rib van het hoesten  heb opgelopen.
Fijn.......
 
In ieder geval heeft ziek zijn ook z'n voordelen....
 
Hangend op de bank bedacht ik dat het toch niet zo moeilijk moest zijn om zelf een patroontje te bedenken om te kunnen haken.
Nou, dat viel even tegen....maar uiteindelijk had ik de smaak te pakken.
 
Ik maakte een hoofdje, haalde het weer uit, probeerde het weer opnieuw, enz. Het lijfje was ook even een puzzle. Als je een amigurumi maakt vanaf een patroontje lijkt het allemaal zo makkelijk, maar bedenk het maar es zonder hulp erbij. In ieder geval, na een tijdje lukte het lijfje ook.
 
Het hoofdje leek wat op een muizenhoofdje, dus dat in m'n gedachten gehouden, maakte ik er twee bijpassende oortjes bij. Omdat de muisjes vrij klein zijn moesten er ieniemienie armpjes en beentjes gemaakt worden.
 
Toen nog de oogjes en neusjes geborduurd, de 'kleding' wat opgeleukt en klaar!
 



De dame in kwestie draagt een rood jurkje afgezet met kleine kraaltjes aan de onderkant van haar jurkje. Ze draagt een wit kraagje om haar nekje en heeft een roos in haar haren.
 
Meneer draagt een rode trui met een blauwe stoere das.
 
Fijn weekend iedereen!

6 opmerkingen:

  1. Als muizenliefhebster:) kan ik maar 1 ding zeggen: Schattig!!!
    Beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je je weer een beetje beter voelt. Beterschap verder!
    Wat een super schattig stel heb je gemaakt! Heel knap gedaan! Ze zien er al helemaal op hun kerst-best uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw ... deze zijn zo schattig, mooi en lief ...
    begin deze week bracht onze poes er eentje mee binnen ...
    brrrr die was zeker niet zo schattig, mooi en lief ...
    maar deze zouden gerust bij mij in de zetel mogen zitten!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziek zijn is niet fijn,,...maarre het heeft je mooie ideen voor haaksels niet aangetast gelukkig wat gaaf zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor Andina die mini muisjes.
    Gelukkig heeft de bronchitis je creativiteit niet aangetast.

    Beterschap en fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Really cute! Visiting from Annemarie's blog.

    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2013/11/technicolor-granny-blanket-2nd-pattern.html

    BeantwoordenVerwijderen