dinsdag 19 november 2013

Lekker warm...

 
Dag iedereen!

Mijn laatste berichtje dateert alweer van augustus.....toen was het nog zomer. Inmiddels hebben we de winterjas alweer aan en wordt het langzaam aan kouder. Laatst kocht ik mij een nieuwe winterjas, zandkleur. Daar moest natuurlijk wel een leuke sjaal bij. Ik heb er een gestokhaakt (en ja wel, met het beroemde Fennagaren).
 



en nog een paar handwarmers er bij gehaakt.....


en samen ziet het er zo uit...



Een tijdje geleden kocht ik het boekje Kleurrijke cadeautjes haken.
Daar stond een patroontje in van dit leuke uiltje.



Ik ben momenteel op zoek naar leuke sleutelhangerbeestjes, -poppetjes of andere leuke gehaakte dingetjes en vond o.a. deze. Op mijn Pinterestpagina vind je inmiddels nog meer gehaakte sleutelhangers.


en tot slot heb ik deze ook al veel voorbij zien komen in blogland.


Ik had helaas geen crèmekleurige kralen thuis liggen, maar wel deze blauwe.
Dus heb ik samen met mijn dochter deze engeltjes gemaakt. Leuk om te maken.
 
Ik heb nog een groot project liggen in het zwart, maar aangezien zwart niet makkelijk fotografeert, maak ik er maar geen foto van. Het wordt een combi van breien en haken. De bedoeling is dat het een soort bolero wordt. Je breit eerst een lap van ongeveer 50 cm met een bepaald patroon. Daarna vouw je de lap dubbel en naai je aan beide kanten de zijkanten een stuk dicht. Daarna haak je aan de onderkant verder met een paar rijen stokjes, die je naar een paar rijen verdubbelt en na weer een paar rijen nog eens verdubbelt, zodat het gaat golfen. Lastig uit te leggen zo zonder foto, maar volgende keer hoop ik 'm af te hebben zodat ik 'm kan laten zien en het patroon kan uitschrijven voor jullie.
 
Tot de volgende keer!
 
Liefs,
Andina

4 opmerkingen:

  1. Mooie winterset heb je gemaakt, het ziet er lekker warm uit en naar mij verteld is, ook lekker zacht.
    Je sleutelhangers zijn ook erg leuk.
    Ik ben benieuwd naar je vestje. Ik kan me wel een voorstelling maken zoals je het beschrijft, maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow je set is prachtig geworden meis!!!!!!!!!!

    Klinkt intrigerend je zwarte soort van bolero ..... ben benieuwd hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Andina jij bent lekker bezig hoor. Je sjaal en vingerloze handschoenen zijn heel leuk. Ik moet ook maar weer eens stokhaken. Ik had lang geleden een sjaal gestokhaakt maar heb die laatst moeten uithalen omdat ik die wol nodig had om een ander projectje te kunnen afmaken.
    Ik ben heel benieuwd naar de bolero.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk je hier ook weer eens te lezen..... je hebt niet stil gezeten enne die engeltjes in deze kleur vind ik anders ook helemaal leukerdeleuk

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen