woensdag 13 maart 2013

Van alles wat...

Jeetje, mijn laatste blogberichtje dateert alweer van een maand geleden, oeps!

Ik zal jullie laten zien waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest.....


Ten eerste...een Vendulahartje. Het patroon (en nog meer leuks) vind je hier.


Ten tweede....een vilten paashaas. Dit was een kant en klaar pakket gekocht op de hobbybeurs in Assen. De pakketten vlogen weg en dit was de laatste die ze nog hadden liggen.


Op die beurs, waar ik samen met m'n dochter naartoe ben geweest, waren heel veel leuke workshops te volgen. Ik had mijn zinnen gezet op een temariworkshop bij een mevrouw met deze website. Laatst heb ik er al even over geblogd dat ik die temariballen zo mooi vond. En gelukkig, op de beurs in Assen kon je dus een workshop volgen.

Dit is een begin van  de door mij gemaakte bal...


Het is een heel precies naaiwerkje, maar erg leuk om te doen. Het is de bedoeling dat de andere kant van de bal ook stervormig geborduurd wordt en er tussenin ga ik ook nog iets borduren. Als ie af is, laat ik 'm zien hoor!
 
Verder vermaakten we ons nog met een aantal andere leuke workshops, waaronder deze, een hanger van eierschalen.


Ze zijn op zich heel simpel te maken. Je neemt een stukje triplex in een bepaalde vorm en verft deze zwart. Als de verf opgedroogd is smeer je op de bovenkant een laagje lijm. Vervolgens druk je witte eierschaalstukjes op de lijm, je verdeelt het mooi naar eigen inzicht. Nu laat je dit eerst weer drogen. Op de beurs deden we dit met een föhn dan ging het iets sneller, maar aan de lucht drogen is beter. Daarna sprenkel je voorzichtig doorzichtige verf (zoals zijdeverf, waterverf of ecoline) op de eierschalen. Hier kun je heel creatief mee omgaan, één kleur, meerdere kleuren door elkaar, wat je maar wilt. Vervolgens laat je de verf weer drogen. De volgende stap is een laagje vernis (bij de Action te koop) aanbrengen op de hele bovenkant van de hanger. Het ziet er daarna even niet uit, er komt een wit laagje over de hanger, maar als je het daarna laat opdrogen komt de kleur des te mooier weer terug. En dan krijg je dus bovenstaand resultaat. Probeer het maar eens!



5 opmerkingen:

  1. wowww die bal is heel bijzonder zeg ♥ wat een leuke dingen heb je allemaal gemaakt

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dingen heb je gemaakt.die bal is mooi. Lijkt me nog een heel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen, de hangers zijn heel tof en ook het gehaakte hartje xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke en mooie dingen heb je gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen