zondag 3 februari 2013

Gekke vogels en een retrovondst

Op zoek naar een leuk vogelpatroontje zocht ik het internet af naar dat ene vogeltje dat past bij datgene waar ik het voor nodig heb (cryptisch hè). Ondertussen vond ik tetraeder vogeltjes op het net en ik vond ze zo leuk dat ik er twee maakte. Het was wel even een gepuzzel voordat ik doorhad hoe ik ze precies moest haken, maar als je het eenmaal weet, zijn ze super simpel te maken.




Een tetraedervorm is een ruimtelijk figuur met 4 driehoekige vlakken. Op de foto is het misschien wat lastig te zien, want ik kan ze niet los neerzetten, dan vallen ze om.  Deze malle vogeltjes 'leunen' tegen een wand.

En nu weer verder met het andere vogelproject. Dat gaat nog even duren, maar zien jullie vanzelf hoor. Ik ben nog niet tevreden met het resultaat tot nu toe. Ik zoek nog de juiste (kleur) oogjes, de juiste kleur snavel, etc. Wordt vervolgd dus!
 
***
 
Vanmiddag regende het bij ons in het noorden des lands. Omdat we er nog wel even uit wilden, zijn we nog even langs een rommelmarkt in de buurt gegaan. En kijk eens wat ik daar vond!
 
 
 
Een haakboek uit 1977








Zo blij als een kind was ik met dat (Engelse) boek. Zulke leuke patroontjes en dan die kleuren (en dat maar voor een eurootje)!
 
Verder kocht ik nog een mooi wit theepotje die ik óf wil omhaken óf met porseleinstiften wil bewerken. Ik vond ook nog een prachtig bord met geweldige kleuren. Het gekke wil dat ik precies eenzelfde bord een tijdje geleden op een andere rommelmarkt heb gekocht. Vandaag vond ik dus nog zo een. Volgende keer laat ik het bord wel even zien hoor!
 
Ik wens jullie nog een fijne avond!
 
Liefs,
Andina


11 opmerkingen:

  1. Ik wordt nu toch wel nieuwsgierig naar je vogeltjesproject.
    Je hebt wel een leuk boek op de kop getikt voor weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hi, heb je het patroon vertaald. zo ja mag ik dan de nederlandse vertaling van de gekke vogels.
      Groetjes,
      Gerda Jol

      Verwijderen
  2. ohooooooooooooooooooo die vogeltjes zijn echt geweldig mooi ♥♥♥ ben benieuwd naar je ander project en dan dat bek voor een euro...helemaal te gek zeg

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige vogeltjes en heerlijk zulke vondsten hè (ik word daar ook altijd zo blij van)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vogeltjes zijn echt tof! :) En het is wel te zien, hoor, dat ze bestaan uit vier driehoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die vogeltjes zijn gaaf zeg!!! Erg mooi! Hmmmm, dat haakboek, ook zo gaaf!

    Lees dat je in het 'Noorden des lands' woont, ik ook! ;) Assen om precies te zijn.

    Groetjes, Vera (veranadine.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo
    Ik vind de gekke vogels erg leuk en heb het patroon gevonden, maar ik snap het niet zogoed. Heb jij het vertaald naar het nederlands? Zoja kan ik het dan van je krijgen.

    Met vriendelijke groeten,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Gerda,

    Ik zal kijken of ik het nog kan terug vinden, dan ga ik er even naar kijken. Mag ik anders je e-mailadres? Dan kan ik het naar je toe mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan jouw e-mailadres niet vinden op de site om die van mij te geven.
      Ik hoop dat je het terug kan vinden, want ik kom niet uit het engelse patroon.
      Gerda

      Verwijderen
    2. Gevonden hoor. Mail maar naar andina.123@hotmail.com

      Verwijderen