vrijdag 23 november 2012

Adem in, adem uit....

Zo.....even zitten met een bakkie thee en een koekje. Het is alweer even geleden dat ik een blogberichtje het net op heb gegooid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste paar weken weinig tijd of zin heb gehad in haken, tekenen of achter de naaimachine kruipen, maar helemaal niets doen op creabeagebied bestaat natuurlijk niet, dus......

Wat vinden jullie van mijn onderzetters? Ik zag op Pinterest een soortgelijke onderzetter zonder patroontje, ik zocht verder, vond niets leukers en toen kon ik het plaatje niet weer terug vinden (en nee, niet gepind natuurlijk). Nou ja, zo moeilijk leek het niet, dus maar zelf iets bedacht. Het is heel simpel hoor: Maak een magische ring met 6 vasten, haak in elke vaste 2 stokjes en dat 9x. Daarna naai je de rondjes aan elkaar en vervolgens haak je er nog 2 rondjes vasten omheen. Ik heb er nog maar twee klaar. Het duurt best lang voordat er eentje klaar is, maar ik heb geen haast.
 
 
 
Dit paardje heeft mijn dochter van acht laatst gemaakt op een hobbybeurs in Zuidbroek.
Leuk hè? Het paardje is beplakt met decopatch.
 
 
 
En dit is mijn eerste telefoonhoesje die ik op de naaimachine heb gemaakt......helaas past mijn telefoon er niet in (beetje verkeerd ingecalculeerd, ahum). De telefoon van mijn man past er perfect in, maar ja....het is natuurlijk niet echt een mannenstofje hè. De randjes zijn nog niet zo netjes, maar dat zag ik pas toen ik 'm onder de naaimachine vandaan haalde. Het stof (binnenkant vilt, buitenkant katoenen stofje) was eigenlijk te dik voor onder het voetje. Geen idee hoe ik dat op een andere manier moet doen eigenlijk.
 



 
***
 
 
Nog even iets anders....hebben jullie dit wel eens gezien?

Dit is een Temari. Kijk hier maar eens. Ik vind ze prachtig en zou ze heel graag zelf maken.
Wie weet.....

 
 
 
 


Fijn weekend allemaal!

10 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige pannelappen!
    Ook je telefoonhoesje is leuk geworden; beetje jammer dat het niet past. Oplossing: andere telefoon kopen, haha.
    Nou, je dochter kan er ook wat van, dat is een heel kunstzinnig paardje geworden!
    Die ballen ken ik wel, vind ik altijd prachtig om te zien. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke pannenlappen. Zo zie ja maar het hoeft niet moeilijk te zijn om iets leuks te maken.

    Dat telefoonhoesje vind ik ook knap gemaakt hoor en dat voor een eerste naai projectje.

    Groetjes,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onderzetters dames....geen pannenlappen hihi, dan had ik ze nog wat groter moeten maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je onderzetters leuk geworden meis!
    Leuk en lekker vrolijk zo met die kleurtjes!!!!!

    Knap hoor je telefoonhoesje! Ik doe het je sowieso niet na ;-)
    Jammer dat hij nu net niet past .... maar hoe dan ook een prachtig hoesje!!!!!!

    Paardje is trouwens ook super lief!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wist je dat Jessica de Boer van Cosy Corners komt met temari borduren a.s. zondag bij www.creatiefoldambt.nl ? Ze geeft ter plekke demonstraties en workshops in haar atelier om het zelf te leren. Zie deze link van haar: http://www.yubinuki.nl/workshops voor een overzicht van de workshops.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dingen heb je gemaakt, de onderzetters vind ik heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De onderzetters vind ik erg leuk! Decopatch doe ik ook wel eens, heerlijk ontspannend vind ik dat. je hoesje ziet er voor een eerste keer helemaal niet slecht uit hoor!
    Op een hobbybeurs in den bosch eerder dit jaar heb ik die geborduurde ballen ook gezien, prachtig. Helaas geen tijd gehad om ook daar een workshop te doen.

    Groetjes, saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke spulletjes allemaal!
    De onderzettertjes zijn prachtig evenals het mobiel-hoesje.
    En wat een kunstenares is je dochter, echt heel mooi!
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de onderzetters ontzettend leuk geworden, je kan er alle kanten mee uit qua kleur etc... bedankt voor het idee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de onderzetters erg mooi ...ben beetje achter met lezen van blogs,vandaar de late reaktie

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen