woensdag 31 oktober 2012

Poezebeesten

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige berichtje, ontzettend leuk en welkom nieuwe volgers, fijn dat jullie er zijn!

Het wordt tijd dat ik weer eens een haakcreatie laat zien, wel....bij deze.

Wie kent 'm niet: Amineko!


Eerst maakte ik de grote amineko, maar alleen is ook maar alleen, dus al snel kwam er een broertje bij en nu zijn ze lekker met z'n tweetjes. Zijn ze niet fotogeniek?
 
Al surfende vond ik op het  internet ook nog een patroon (via de site van Nekoyama) van een mega grote amineko. Het patroon was helaas niet beschikbaar in het Nederlands, maar ik denk dat ik er wel uitkom afgaande van de cijfertjes die ervoor staan. Ik ben er nog niet aan begonnen, maar wie weet......(als ik 'm terug kan vinden, maak ik even een linkje hoor).
 
***
 
En kijk eens wie we uit het asiel hebben gehaald precies een week geleden?
 
Maak kennis met......
 

Willemijn....



.... en Lola
 
Beide poesjes zaten in het asiel en we hebben ze lekker allebei meegenomen (en terwijl ik dit typ zit lieve Willemijn op mijn schoot mee te kijken). Het is zo gezellig, twee van die lieve en aanhalige poezebeesten in huis.

Willemijn is een poesje dat geschat wordt op ongeveer een jaar oud en Lola wordt geschat op ongeveer drie jaar. Ze kunnen het samen best goed vinden (ze zaten ook samen in een van de vier kamers), maar af en toe moet Lola even laten zien wie de baas is en Willemijn delft dan het onderspit, hoewel ze het ook graag mag uitlokken.

Voorlopig blijven ze nog een tijdje binnen, totdat ze goed gewend zijn aan ons en hun nieuwe onderkomen en dan mogen ze voorzichtig naar buiten. We hopen dat ze nog heel lang bij ons mogen blijven!

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je 2 meiden meis!!!!
    Wat een schitterende mooie meiden!

    De Amineko's ook hoor hihihihi

    Maar mijn blik blijft maar afdwalen naar Lola en Willemijn hahahahahhaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie weer 2 nieuwe knuffelbare (niet voor mij, ben mega-allergisch voor katten) bewoners in huis hebben.

    Amineko is ook heel knuffelbaar (die ook voor mij) en super fotogeniek; het blijft een geweldig leuke amigurumi, in alle maten en kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke Amineko's heb je gehaakt. Ze hebben elkaar al helemaal gevonden. Net zoals je twee lieve katjes. Wat een schatjes. Geniet er van!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaw wat een leuke poezen! Binnen een paar maanden, als we in ons huisje wonen, gaan wij ook naar't asiel voor poezen.
    Ben wel een beetje jaloers op mensen die goed kunnen haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aminekos are so funny, yours are both wonderful! And your cats, ohhh... ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he leuk amineko zijn wij ook verzot op, die andere twee mogen er ook wezen, we hebben zelf ook twee katten,
    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen