vrijdag 27 januari 2012

Patchworktas

YOEHOE!!!

Hier is ie dan dames....m'n patchworktas!



In een van m'n eerdere blogberichtjes schreef ik al eens over een cursus patchwork voor beginners. Ik maakte o.a. dit kussentje. Daarna wilde ik graag iets maken waar ik ook iets aan heb, in die zin, ik wilde geen patchwork/quilt aan de muur hebben hangen of zo. Ik besloot een tas te maken, compleet met fiberfill en voering.

Inmiddels zijn de lessen allang afgelopen, maar was m'n tas nog niet gereed. Dus thuis aan de slag gegaan, maar dan gaat het toch niet zo snel als dat je naar les gaat hoor. En aangezien ik een leek ben op het gebied van  (tassen) naaien, ging het ook niet zonder slag of stoot zeg maar. Gelukkig kon ik voor vragen terecht bij m'n 'juf'. En nu is ie dan eindelijk af.

Ik heb 'm helemaal met de hand in elkaar genaaid. Er is geen naaimachine aan te pas gekomen. Ik heb één hengsel erop genaaid, waarbij ik één uiteinde aan de voorkant van de tas en het andere uiteinde aan de achterkant van de tas heb vastgenaaid (zie de foto's, dan wordt het wel duidelijk). Het hengsel zelf bestaat uit twee verschillende stofjes. De voering heb ik er ook zelf in gekregen en met een onzichtbaar steekje (geleerd uit een boekje haha) vastgezet.


En....hoe vinden jullie 'm? Ikzelf ben een beetje klaar met de kleur van de tas, maar ik wou eens een keer andere kleuren proberen dan normaal, vandaar.

Inmiddels ben ik ook alweer bezig met een nieuw (naai)project. Nee, geen patchwork, maar iets anders. Wat dat wordt hou ik nog even voor me (aardig hè?), maar ik kan jullie wel verklappen dat ik gebruik maak van een handdoek.......

Zo, nu ik jullie lekker nieuwsgierig heb gemaakt zeg ik......

Fijn weekend allemaal!!

Liefs,
Andina

9 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! Ik vind de kleuren heel mooi bij elkaar passen, ook erg rustgevend. Heel goed gedaan!
    Ben benieuwd wat het volgende project is (je kunt zoveel doen met een handdoek...). Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél mooi geworden ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem super meis, ook de kleur! En dat helemaal met de hand .... WOW!!!!!!!!

    Fijn weekend, liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat een werk zeg, maar heel mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar kun je gerust mee over straat hoor!
    Veel werk , maar een prachtig resultaat.

    Groetjes Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind um prachtig!
    En de kleur ook, ik ben gek op groen.

    Groetjes,

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen