woensdag 25 januari 2012

Kringloop

Gevonden bij de kringloop.....oude haakboekjes.Het nadeel van boeken kopen bij de kringloop, vind ik, is dat ze meestal niet al te fris ruiken, maar voor de rest. Leuk!

Kijk maar eens mee, er staan best leuke haaksels in. In het bovenste boekje (Haken van a tot z) staan complete patronen voor het maken van bv. een jurkje, gilet, trui, etc. Er staan alleen geen plaatjes in en is verder in het zwart/wit, maar voor de rest is het een leuk boekje.

In het rechterboekje (Fijn haakwerk en Filethaken) staan ook leuke patroontjes in, wel een beetje ouderwets, maar wie weet wordt dat nog weer helemaal hip.

Het laatste boekje (Gezellig haakwerk) is het leukste. Zoals je ziet staan er hele leuke patroontjes in. Ik heb er eentje gehaakt met fijn draad en haaknaald 1,5 (zie fotootje). Volgens mij worden ze tegenwoordig doilys genoemd. Heb ik even een hip boekje aangeschaft voor een eurootje hihi.




O ja, mijn patchwork tas is ook eindelijk af! Ik vind 'm erg leuk geworden. En wat nog leuker is, ik heb er zelf voering in gezet, zonder hulp. Ben best een beetje trots op mezelf haha.

Ik laat 'm binnenkort wel zien hoor, ik kan nu geen leuke foto's maken met dit trieste weer........

Ik wens jullie nog een fijne dag!

6 opmerkingen:

  1. Owwwww heerlijk die oude boekjes! Leuk geslaagd dus meis!!!! Dat wat het tripje Kringloop meer dan waard!!!!!

    Ben benieuwd naar je tas. Ik kan haken, maar voeringen inzetten enzo .... nee dat is niet mijn sterkste kant hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn echt heel gezellige boekjes, supermooie patroontjes.
    Ik ben ook net weer terug van de Kringloop en ook weer blij haha !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, lekker is dat: laat je ons verheugen op een tas die af is, moeten we wachten tot het weer beter wordt! Haha, nee hoor, heel begrijpelijk, ken het probleem wel: heb je iets moois gemaakt (vind je iig zelf) en dan staat het beroerd op de foto ;-) We wachten wel op het zonnetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke boekjes meis... er wordt toch wat weggegooid in deze maatschappij hè.... gelukkig zijn er de kringloopwinkels zodat sommige dingen toch nog een bestemming krijgen.... je kan er maar plezier van hebben!!!

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerst gooien we dingen weg en nu kopen we (soms) dezelfde
    dingen weer terug.
    Maar die boekjes zijn mooi!

    Groetjes Ymie

    BeantwoordenVerwijderen