zondag 11 december 2011

Tutorial kerstklokje

Ook in ons huis heeft de kerstsfeer toegeslagen. Ik ben bezig met het haken van een kerstkrans, een kleintje. Met, tot nu toe, sterren en hulstblaadjes erop. Eigenlijk wil ik er nog iets leuks op maken, maar ik weet even niet wat. Iemand een idee? Het moet wel iets kleins zijn, anders kloppen de verhoudingen niet.

Nog een vraag......ik wil graag zo'n mooi randje om mijn foto's. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

*******

Vandaag haakte ik ook een kerstklokje voor in de kerstboom.


En zo maak je het:

toer 1: 5 vasten in magische ring (5)
toer 2: in elke steek 2 vasten (10)
toer 3: in elke 2e steek 2 vasten (15)
toer 4: in elke 3e steek 2 vasten (20)
toer 5 t/m 10: in elke vaste een vaste (20)
toer 11: in elke vaste 2 vasten (40)
toer 12: wil je een bredere rand (zoals ik heb gedaan), haak dan nog een keer rond, eventueel in een andere kleur.

Voor het koordje maak je 30 lossen. Deze maak je aan de binnenkant van het klokje vast. Je trekt daarna het koordje door de ring naar boven.

Binnenin kun je nog een koordje maken met bv. een belletje eraan.

Succes!

2 opmerkingen:

  1. Mooi klokje!
    Je kunt misschien sneeuwvlokjes of een (plat) engeltje haken? Kleine paddenstoeltjes? Kerstmanmutsjes? Gehaakte kaarsjes? O jee, nu ben ik mezelf ook weer meteen op ideeën aan het brengen...

    Ik plaats mijn foto's via Picasa webalbum, ik geloof dat dat randje er vanzelf omheen komt, of bedoel je dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Angélique Leuke ideetjes hoor, gehaakte kaarsjes? die kende ik nog niet. Kan ik natuurlijk zelf ook maken, zo moeilijk kan het niet zijn.

    Ik bedoelde niet Picasa, daar heb ik ruzie mee ;-). Ik zie op sommige blogs ook gewoon 1 fotootje staan, zoals de mijne, maar dan met een randje erom heen....

    BeantwoordenVerwijderen