woensdag 9 november 2011

Over patchwork en een speldenkussen

Hallo allemaal!

Sinds een aantal weken volg ik een cursus quilten voor beginners. Ik begon met het maken van een logcabin kussentje en nu probeer ik een tas te maken. Eén keer in de twee weken schuif ik op koopavond gezellig bij de andere dames aan aan de grote tafel in het breiwinkeltje in het centrum van ons dorp. Het is op donderdagavond altijd koopavond, dus mensen komen binnen, zien ons daar zitten en komen spontaan even een praatje maken en kijken wat we aan het maken zijn. Erg gezellig!

Dit zijn de stofjes die ik voor de tas heb uitgezocht.


Aan de linkerkant zie je alvast een vierkantje van de tas. Zo ga ik er nog zeven maken. Vier voor de voorkant en vier voor de achterkant.

Tijdens de les maak ik gebruik van speldjes voor het vasthouden van de stof op de ondergrond. Ik gebruikte altijd nog een speldendoosje van 'vroeger', ooit eens gekregen van m'n moeder. Het prijsstickertje is zelfs nog in guldens.... Het speldendoosje is inmiddels aan vervanging toe en aangezien ik er toch niet zoveel nodig heb voor het vasthouden van de stof heb ik bedacht dat ik ook wel een leuke speldenkussen kon haken en dat dan kan meenemen en gebruiken op de cursus.



De kwaliteit van de foto is helaas niet je-van-het, dat komt doordat het nog zo 'donker' buiten is en ik van nood maar op m'n hobbykamer met lamp aan deze foto's heb gemaakt.



Dit is de bovenkant van het kussentje



en dit de onderkant

********

Nog even dit.....

Bedankt voor al jullie leuke reacties tot nu toe op mijn Give Away en welkom nieuwe volgers, leuk dat jullie er zijn! Je kunt nog tot volgende week dinsdag een kansje wagen. De woensdag erna trek ik een winnaar!

Fijne dag,
Andina






6 opmerkingen:

  1. Dat wordt zo te zien wel een leuke tas. Ik heb nog nooit gequilt, mijn moeder doet het ook veel, ik vind het er altijd mooi uitzien maar heb zelf al genoeg om handen. Leuk dat je een cursus doet!
    Mooi speldenkussentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren heb je uitgekozen voor de tas. Het lijkt me knap ingewikkeld trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik zou deze week proberen een logcabin speldenkussen te maken, heb het nog nooit gedaan, maar ik vind jou gehaakte speldenkussen ook prachtig.
    Is vast ook sneller klaar, zal ik dan toch maar niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @swiid-swiet. De gehaakte is inderdaad een stuk sneller klaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat speldenkussen. Staat hier ook op mijn "lijstje". :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk speldenkussen!! En dat patchwork vind ik altijd zo knap... ben ik niet zo goed in hoor.
    Fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen