vrijdag 18 november 2011

Over lapjes, blokjes en een muisje

Zo....het huis is weer aan kant...tijd om even te bloggen met een kopje thee en iets lekkers.....(heb stiekem een kleine Mars uit de snoeppot gepakt. Dat hadden we nog over om weg te geven met Sint Maarten vorige week vrijdag. En ja, als het er ligt....moet het op, niet best, maar wel lekker! Heerlijk ook bij een kop thee.......hihi)

Gisteravond ben ik weer naar quiltcursus geweest. Mijn tas is nog steeds niet af, want ik moet eerst acht lapjes af maken. Ik heb er nu 4 klaar. Twee ervan verschillen van elkaar. Ben benieuwd of jullie het kunnen zien......Ondertussen ben ik alvast aan het dubben op welke wijze ik ze aan elkaar ga maken. Het donkere stuk in het midden, of het lichte stuk. Wat zouden jullie doen?

De bedoeling is dat er dus aan de voorkant en aan de achterkant vier blokjes komen. Dan komt er wattering tussen en een voering. En dat.....mag ik op de naaimachine doen (alles gaat tot nu toe met de hand).

Nu heb ik al meer dan 15 jaar geen naaimachine meer aangeraakt. En op zich is deze tas een mooi opstapje naar iets anders wat ik wil gaan proberen. Ik wil nl. graag een reversible tas maken. Ik heb inmiddels een patroon gevonden op het net. Nu nog stof en het daadwerkelijk maken.  Er was trouwens een tijd dat ik aardig uit de voeten kon met een naaimachine. Kijk hieronder maar eens.










Is het geen schatje? Ze draagt een jurkje met een schortje er overheen. Het schortje kan uit. Het zit met een strik vast op haar rug. Ze heeft zelfs een broekje onder haar jurkje aan.

Ik snap nog niet hoe ik dat destijds voor elkaar gekregen heb (moet er wel bij zeggen dat ik hulp had van een buurvrouw die er zeer bedreven in was en waar ik regelmatig te vinden was als ik het weer es niet snapte). Volgens mij heb ik het patroon ook nog wel ergens liggen.....

Maar goed, voorlopig moet ik eerst zorgen dat ik m'n tas af krijg. Ik heb nog twee lessen te gaan. Moet lukken, als ik thuis de overige vier blokjes afmaak. Wordt vervolgd dus.....

Tussendoor ben ik trouwens nog bezig met een nieuw projectje.....een sjaaltje wederom.....Dit haakt zo lekker weg, het moet nog even een stukje langer.


Zo, dat was even een lange blog. M'n thee is inmiddels op, de tweede kleine Mars zit er ook in (bloos). Zoon komt zo uit school, dus tijd om te stoppen.

Fijn weekend allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie muis!
    Van je tas in wording vind ik de lichte kant in het midden het mooist. Ik zie alleen dat de bovenste helft met een ander stofje begint dan de onderste, maar dat hoort vast zo.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de lichte kant in het midden ook het mooiste ....en lekker haken hè zo'n sjaaltje ...

    Fijn weekend
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het lichte stuk in het midden ook het meest geslaagde. Quilten lijkt me trouwens ontzettend moeilijk. Sjaaltjes zijn altijd leuk om zo tussendoor eens te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip Andina.

    Ik ga maandag gelijk even kijken bij de Primera. Mijn poppen kunnen nog wel wat kleertjes gebruiken, want ik heb er inmiddels 3 ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef, jij bent al wel een stukje verder met het wolletje van onze favoriete winkel.

    Ben gisteren niet meer naar de Primera geweest. Was een beetje druk. Mams gaat vandaag toch richting winkels (ik richting school:S), dus dan zou ze gelijk kijken. Ik heb niet veel hoop, want meestal zijn die blaadjes meteen weg op de dag dat ze uitkomen. Zijn een aantal dames die geen abo nemen, maar wel meteen in de winkel staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zal ik eens roet in het eten gooien???hahahaha
    Ik vind de donkere kant in het midden het mooist.
    Ik zal mijn log-cabin boek morgen klaar leggen zodat ik het volgende week mee kan nemen.Misschien heb je er iets aan.
    Je muisje is heel mooi!!!!! Schattig zo met haar kleertjes aan en schortje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee Andina,

    Das heel lief aangeboden, maar ik denk dat ik het even aan mij voorbij moet laten gaan. Ik heb net gisteren een tablet besteld, dus het zakgeld/spaargeld van de komende paar maanden is er weer doorheen gejaagd. De tablet wilde ik heel graag hebben en heb ik ook wel 'nodig' voor school, dus dat rechtvaardigt de boel nog een beetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen