vrijdag 24 juni 2011

Stokhaken

Stokhaken..., ik had er nog nooit van gehoord, totdat ik in mijn favoriete wolwinkeltje kwam en het daar zag liggen. In het buitenland staat stokhaken bekend als 'broomstick lace' en er zijn diverse filmpjes op You Tube te vinden.

Maar goed, ik, die nog zoveel onafgemaakte projecten heb liggen (zpagettitas, dekentje, decopatch, mozaïek), hou ervan nieuwe creatieve 'dingen' uit te proberen, dus......ik moest het gewoon hebben ;-).

Het wol wat gebruikt werd in het winkeltje (en wat je ook op de foto ziet) is Noorse sokkenwol. Heerlijk zacht en in één bol zitten alle kleuren van de regenboog. Je begrijpt, ik was verkocht!!

Ben diezelfde dag nog begonnen met stokhaken. En als je eenmaal in de gaten hebt hoe het werkt, gaat het steeds sneller. Ik maak er een omslagdoek van, die ik om me heen kan slaan als het 's avonds wat kouder wordt, maar je toch nog lekker buiten wilt zitten en natuurlijk gaat ie ook mee naar de camping, ideaal. Maarre.....dan moet ik wel opschieten, over een maandje is het al vakantie!

Fijn (haak)weekend!

Andina
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Het ziet er fantastisch uit, maar het ziet er toch ingewikkeld uit... hoeveel gram heb je gekocht? ik ben benieuwd hoe het werkt, succes! gr Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Paula,

    Het lijkt inderdaad heel ingewikkeld, maar het is makkelijker dan je denkt hoor ;-)

    Ik heb 6 bollen van 100 gram gekocht.

    Groet,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er mooi uit, nooit van gehoord! Je maakt prachtige haakcreaties, leuk!
    Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat appart zeg! Ziet er heel mooi uit!
    Ik ga maar eens even googlen...
    Prachtige kleueren ook, succes ermee.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen